Pena....itulah sahabat setiaku untuk berkongsi kisah...

Sunday 25 May 2014

Review Product: Safi Balqis Perfect 10




Ini bukan iklan berbayar ok...ini cuma perkongsian mengenai produk yang aku guna. Mesti dah ramai yang tahu mengenai produk Safi kan?Produk ni antara produk yang terkenal dengan konsep halal dan suci.Tapi aku bukan nak cerita mengenai konsep tu dalam entri ni. Aku nak kongsi mengenai kelebihan produk Safi Perfect 10 ni. Produk ni tak adalah baru sangat sbb skrg ni pn Safi dah keluarkan Safi White Trilogi yang modelnya Hanis Zalikha tu...Hanis Zalikha ok...cantik tu..

Ok..produk di atas ni adalah satu-satunya produk yang aku guna.Tak ada konsep mix and match ya...inilah satu-satunya.Kenapa aku pilih produk ni?Pertama,sebelum beli produk ni aku dah baca banyak review kat blog-blog lain dan boleh dikatakan 80% memberi maklum balas positif. Cuma ada segelintir yang sebaliknya tetapi itupn disebabkan alergik. Tapi keseluruhannya ramai yang menyukai penyegar dan pembersih 2 in 1 Safi Balqis Perfect 10 ni. Yes,i like it toooooooo....

Apa yang best ttg penyegar dan pembersih ni?Pertama,tentunya disebabkan konsep 2 in 1 yang mengandungi pembersih dan penyegar dalam satu botol. Ni sesuai sgt bagi korang yang rasa leceh nak apply penyegar lagi lepas basuh muka. Dengan produk ni,semua senang dan boleh beli dpt dalam satu harga. Tak payah beli asing-asing. Kedua, produk ni ada agen penyejuk yang sgt best dan nyaman bila digunakan sbb salah satu bahan dlm produk ni adalah Menthol. Selalunya Menthol ni kita boleh rasa dlm gula-gula kan tp kali ni menthol digunakan dalam produk kecantikan. Ketiga, produk ni berasaskan air atau 'water based'. Bagi aku produk yang berasaskan air ni lebih bgus sbb ianya lbh serasi dgn kulit dan tiada meninggalkan kesan atau warna pada kulit. Keempat, bagi sesiapa yang mengalami masalah bintik hitam/putih di muka khususnya di zon T,produk ni sgt2 membantu untuk mengecilkan liang pori dan menjadikan kulit rasa lembut dan licin.Takdalah kasar lagi disebabkan bintik hitam/putih yg timbul di permukaan kulit.

Manakala produk kedua yang aku gunakan dr rangkaian Safi Balqis Perfect 10 ni adalah krim kecantikan yang berpenutup biru muda berdasarkan gambar di atas.Krim ini mempunyai byk kelebihan kalau kita baca dr pek krim ni tp bg aku,kelebihan yang paling ketara adalah mengecilkan liang pori dan binti-binti hitam/putih nampak lebih kecil.Selain itu,krim ini dapat meratakan tona kulit.Tekstur krim ni agak pekat dan memberi warna putih apabila disapu pada kulit.Ala-ala bedak sejuk la...boleh jg dijadikan alas mekap tp jgn sapu byk sgt sbb akan menimbulkan tompok pada muka jika kita berpeluh.Tapi krim ni memang bagus selain drpd baunya yg wangi.Bagi yang mempunyai masalah jerawat,korang boleh gunakan krim kecantikan dr sari lidah buaya yg berpenutup hijau seperti di atas.Kalau korang nak tahu,lidah buaya mmg bgus utk masalah jerawat dan parut jerawat.Jadi kalau rasa leceh nak cari pokok lidah buaya dan keluarkan lendirnya,just beli krim ni dan amalkan penggunaan secara konsisten.

Kalau mengikut hasil ujian,produk ni memberi kesan dlm masa 2 minggu TAPI.....kita tak boleh jangka yg penggunaannya memberi kesan yang sama ke atas masalah kulit yg berbeza-beza dlm tempoh tersebut.Lain org lain masalah kan..?So kalau dlm 2 minggu tu blm nmpk hasil,jgn give up dulu tetapi teruskan penggunaan melainkan jika korang mengalami alergik dgn produk ni,barulah hentikan penggunaan.

Harap produk ini dapat membantu masalah kulit anda...*cehh ayat iklan.


0 comments:

Post a Comment

© aku.gadis.pena, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena